Валківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану інформує: Як зареєструвати смерть?
Державна реєстрація смерті в Україні здійснюється відповідно до статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 № 2398-VI, а також Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 р. за № 719/4940.
Хто може подати заяву про реєстрацію смерті?
Заяву про державну реєстрацію смерті може подати будь-яка особа, якій стало відомо про факт смерті. Це можуть бути родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрація закладу охорони здоров’я, де настала смерть, або інші особи. Відповідне положення міститься в частині шостій статті 17 Закону № 2398-VI.
Де можна подати заяву про державну реєстрацію смерті?
На період дії воєнного стану в Україні застосовується принцип екстериторіальності: державна реєстрація смерті може бути проведена у будь-якому відділі ДРАЦС незалежно від місця проживання або смерті особи. Це дозволяє оперативно зареєструвати смерть навіть у разі переміщення осіб або відсутності доступу до відповідного місцевого органу.
Необхідні документи
Для реєстрації смерті необхідно подати:
- документ, що посвідчує особу заявника;
- за можливості – паспорт або інший документ померлого;
- один з документів, що підтверджують факт смерті, а саме:
- лікарське свідоцтво про смерть (форма № 106/о),
- фельдшерську довідку про смерть (форма № 106-1/о),
- лікарське свідоцтво про перинатальну смерть,
- рішення суду про оголошення особи померлою,
- рішення суду про встановлення факту смерті особи у певний час,
- повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України (у разі реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням несудових та судових органів),
- повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятора, надіслане разом з лікарським свідоцтвом про смерть. У випадках насильницької смерті або смерті за нез’ясованих обставин надаються також документи від правоохоронних чи судово-медичних органів.
Строки реєстрації
Згідно з законодавством, реєстрація смерті має бути здійснена не пізніше трьох днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі неможливості одержання лікарського свідоцтва про смерть, фельдшерської довідки про смерть - не пізніше п'яти днів.
Документи, що видаються після реєстрації
Після проведення реєстрації смерті заявнику видаються:
- Свідоцтво про смерть.
- Витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.