Валківська міська рада
Богодухівський район

Харківська область

 Валківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану інформує: Як зареєструвати смерть?

Дата: 02.06.2025 08:34
Кількість переглядів: 101

    Фото без описуДержавна реєстрація смерті в Україні здійснюється відповідно до статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 № 2398-VI, а також Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 р. за № 719/4940.

 

Хто може подати заяву про реєстрацію смерті?

    Заяву про державну реєстрацію смерті може подати будь-яка особа, якій стало відомо про факт смерті. Це можуть бути родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрація закладу охорони здоров’я, де настала смерть, або інші особи. Відповідне положення міститься в частині шостій статті 17 Закону № 2398-VI.

   

Де можна подати заяву про державну реєстрацію смерті?

    На період дії воєнного стану в Україні застосовується принцип екстериторіальності: державна реєстрація смерті може бути проведена у будь-якому відділі ДРАЦС незалежно від місця проживання або смерті особи. Це дозволяє оперативно зареєструвати смерть навіть у разі переміщення осіб або відсутності доступу до відповідного місцевого органу.

 

Необхідні документи

    Для реєстрації смерті необхідно подати:

  1. документ, що посвідчує особу заявника;
  2. за можливості – паспорт або інший документ померлого;
  3. один з документів, що підтверджують факт смерті, а саме:
  • лікарське свідоцтво про смерть (форма № 106/о),
  • фельдшерську довідку про смерть (форма № 106-1/о),
  • лікарське свідоцтво про перинатальну смерть,
  • рішення суду про оголошення особи померлою,
  • рішення суду про встановлення факту смерті особи у певний час,
  • повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України (у разі реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням несудових та судових органів),
  • повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятора, надіслане разом з лікарським свідоцтвом про смерть.     У випадках насильницької смерті або смерті за нез’ясованих обставин надаються також документи від правоохоронних чи судово-медичних органів.

 

Строки реєстрації

    Згідно з законодавством, реєстрація смерті має бути здійснена не пізніше трьох днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі неможливості одержання лікарського свідоцтва про смерть, фельдшерської довідки про смерть - не пізніше п'яти днів.

 

Документи, що видаються після реєстрації

    Після проведення реєстрації смерті заявнику видаються:

  1. Свідоцтво про смерть.
  2. Витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних