A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Валківська міська територіальна громада
Богодухівський район

Харківська область

КП "Вода"

 

Про роботу Комунального підприємства «Вода»

Валківської міської ради Харківської області

за період 2018, 2019, 2020 років та 8 місяців 2021 року

 

КП «Вода» здійснює свою діяльність за допомогою об’єктів централізованого водопостачання та водовідведення, пов’язаних єдиним технологічним процесом забору і постачання питної води, а також відведення і очищення стічних вод, які належать до комунальної власності Валківської територіальної громади і перебувають у володінні та користуванні підприємства відповідно до рішення про передачу в управління КП «Вода» майна, що є комунальною власністю Валківської територіальної громади.

Підприємство забезпечує споживачів міста Валки послугами централізованого водопостачання та водовідведення та послугами централізованого водопостачання споживачів 9 населених пунктів Валківської територіальної громади відповідно до отриманої ліцензії, проводить ремонти, експлуатацію та обслуговування. Станом на 31.12.2020 року на балансі підприємства обліковуються основні фонди первісною вартістю 12 758,0 тис. грн, з них основні засоби  7 987,0 тис. грн. Cтупінь зносу основних фондів у цілому становить  37,4 %, що вимагає наявності значних фінансових та трудових ресурсів для підтримання їх у робочому стані.

Загальна довжина водопровідних мереж – 78 км, з них частка ветхих та аварійних – 24%. Із загальної кількості каналізаційних мереж 12 км – частка ветхих і аварійних становить майже 100%.

На теперішній час підприємство надає послуги централізованого водопостачання та водовідведення та має укладені договори із 4 400 абонентами, тобто, це майже 9,5 тисяч мешканців Валківської міської територіальної громади.

Обсяги реалізації послуг з централізованого водопостачання  у 2020 році склали  216,37 тис. м³;  по водовідведенню - 82,28 тис. м³.

Фінансовим результатом діяльності підприємства за 2020 рік є чистий прибуток в розмірі 728,0 тис. грн від надання послуг з централізованого водопостачання і централізованого водовідведення.

Треба відмітити, що початок моєї діяльності на цій посаді, з листопада 2017 року, припав на той час, коли підприємство знаходилось в скрутному фінансовому становищі, матеріально-технічна база: устаткування насосних станцій, водопровідні та каналізаційні мережі, були застарілі та вкрай зношені, що приводило до частих аварійних ситуацій, негативно впливало на якість послуг та вело до збільшення витрат підприємства (придбання матеріалів, запчастин, нового обладнання). Транспортні засоби, виробничі та адміністративна будівлі, побутові приміщення були в занедбаному стані. Виконання виробничих завдань та проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт ускладнювали плинність кадрів через низький рівень та нестабільність з виплатою заробітної плати. Середня заробітна плата по підприємству в 2018 році становила 5,5 тис. гривень, в 2020 році - 8,1 тис. грн., а на 01.09.2021 року вже становить 10,1 тис. грн. Хоча і невелике, але підвищення заробітної плати та стабільна її виплата, в свою чергу позитивно вплинули на соціально-економічний настрій в трудовому колективі, зупинили плинність кадрів, вакансії були заповнені кваліфікованими спеціалістами. Підприємство за власний кошт проводить навчання не тільки тих працівників, які зайняті виконанням небезпечних видів робіт, але і тих, хто виявив бажання підвищити свою кваліфікацію або опанувати нову, необхідну для підприємства, спеціальність.        

 Значну роль у виконанні поставлених перед працівниками підприємства задач відіграє забезпечення належних умов праці, санітарно-побутових умов. Працівники відділу водопостачання та водовідведення, робота яких пов’язана із забрудненням, забезпечені спецодягом, миючими засобами. Обладнано душову, приміщення для підігріву їжі, є холодильник, мікрохвильова піч, приміщення роздягалень відремонтовані та укомплектовані шафами для зберігання одягу, є пральна машина та засоби прання.

 

Ініціатива керівництва підприємства щодо невідкладного проведення заходів спрямованих на покращення якості життєво необхідних послуг з водопостачання, знайшла свою підтримку у місцевої влади, так за рахунок коштів обласного бюджету, було проведено заміну аварійних (чавунних та стальних) відрізків водогону, а саме за весь період замінено труби в м. Валки по вулицях:

- вул. Піщана діаметром 225 мм —242 п.м.

- пров. Козацький діаметром 225 мм — 298 п.м.

- вул. Грабовського діаметром 110 мм — 242 п.м.

- вул. Б. Хмельницького діаметром 110 мм — 232 п.м., діаметром 160 мм — 195 п.м.

- вул. Сидоренко діаметром 110 мм — 124 п.м.

- вул. Гоголя діаметром 160 мм — 168 п.м.

- вул. Мічуріна діаметром 110 мм. — 120 п.м.

Результатом проведених робіт стало покращення водопостачання для 7677 мешканців міста.

 

Протягом всього періоду працівниками підприємства було здійснено близько 1,5 тисячі аварійних виїздів, крім того, в робочому порядку, замінено 22 насоси на об’єктах водопостачання по населеним пунктам Валківської територіальної громади, здійснена планова заміна 8 станцій захисту та управління насосом, проводилися роботи по підготовці до заміни та замінено 14 шт. засувок на мережах в м. Валки.

 

   Весь цей час проводився ремонт приміщень в будівлях каналізаційних насосних станцій № 1 та № 2, ремонт покрівель цих об’єктів та водозабірної насосної станції по вул. Гоголя.

 

Щодо фінансово - економічних  показників, то, за період з листопада 2017 по грудень 2020 року включно, проведена значна робота за результатами якої заборгованість по податку на додану вартість в сумі 480 тис. грн. ліквідована, заборгованість по податку на прибуток в сумі 117,3 тис. грн. теж ліквідована. Комунальним підприємством протягом 2020 року погашено заборгованість зі сплати рентної плати за спеціальне використання води нараховане за селищне та сільське водокористування, яка, із врахуванням пені та штрафів, становила 137 703,00 грн.

Станом на 01.01.2021 р. КП «Вода» Валківської міської ради, за підсумками річного звіту було прибуткове, фінансовий результат склав 728,0 тис. грн., а вже за підсумками першого півріччя - збиток підприємства склав 571,0 тис. грн., тобто, доходи не покривають витрати, що стало поштовхом до перегляду тарифів.

 

   З метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення перегляд тарифів та їх структури здійснюється уповноваженим органом щороку за заявою ліцензіата відповідно до вимог постанови КМУ від 01.06.2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування  тарифів  на комунальні послуги», в якій визначено загальні вимоги до формування тарифів, методики їх розрахунку.

До розрахунку собівартості централізованого водопостачання та водовідведення включаються такі основні складові:

  • прямі матеріальні витрати: вартість використаної електроенергії, витрати на придбання пально-мастильних матеріалів, запасних частин, комплектуючих;
  • прямі витрати на оплату праці (заробітна плата та інші виплати виробничого персоналу, додаткова заробітна плата);
  • інші прямі витрати: ЄСВ виробничого персоналу.
  • загальновиробничі витрати, які включають витрати на управління виробництвом та обслуговування виробничого процесу, на удосконалення технології, на охорону праці, оплата податків, зборів, інших обов’язкових платежів;
  • адміністративні витрати: витрати на оплату праці апарату управління підприємством, ЄСВ, витрати на утримання основних засобів (ремонт, опалення, охорона), оплата послуг банків, витрати на розв’язання спорів у судах.

 

В нових тарифах на 2021 рік врахований місячний фонд заробітної плати в сумі  558 978,00 грн.,  річний - 6 671 737,00 грн., що на 182 604,60 грн. на місяць та 2 185 698,42 грн. на рік, більше ніж враховано в тарифах, які діяли до сьогодні, тобто заробітна плата зросла на 48,72%, а із зростанням заробітної плати, пропорційно збільшаться і відрахування ЄСВ. Вартість паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР) прогнозовано збільшиться більше як на 7,1%.

Отже, левова частина витрат, які враховуються при формуванні тарифів це: оплата використаної електроенергії, оплата праці, пально-мастильні матеріали, оплата податків, зборів, інших обов’язкових платежів, тобто це ті складові, вартість яких протягом року зростає із незалежних від нас причин.

      Згідно наданих розрахунків, було прийняте рішення про встановлення нових тарифів на послуги з централізованого водопостачання для бюджетної сфери та інших споживачів на рівні 54 грн. 82 коп., на послуги з водовідведення  для бюджетної сфери та інших споживачів на рівні 44 грн. 30 коп.

 

Диференціація тарифів за категоріями споживачів з прив’язкою до місця проживання в територіальній громаді нормативними документами не передбачена, тому застосовано підхід : «єдиний бюджет – єдиний тариф».

Розуміючи, що підвищення тарифів для населення міста Валки та мешканців територіальної громади стане додатковим фінансовим навантаженням, було прийняте рішення для населення залишити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення без зміни, тобто на рівні нижчому економічно обґрунтованого та прийнято програму «Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади  та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво». 

 

Працівники, спеціалісти та керівництво  КП «Вода» не стоять осторонь від проблем міста, Валківської територіальної громади, цілодобово працюють забезпечуючи життєво необхідні потреби населення, докладають чималі зусилля для покращення якості послуг, розвивають та вдосконалюють мережі водопостачання та водовідведення. 

З цією метою, за поданням КП «Вода» та за підтримки міської ради, в межах «Програми удосконалення і модернізації систем водопостачання та водовідведення у населених пунктах Валківської міської територіальної громади на 2021-2023 роки», в 2020 – 2021 році ініційовано чотири нові проекти – три, з них, по водопостачанню:

  1. «Нове будівництво водопроводу по вул. Виноградна від провулку Медовий до вул. Польова по вул. Промислова від колодязя П1 до вул. Виноградна в м. Валки Богодухівського району, Харківської області»;
  2. «Капітальний ремонт водогону в м. Валки Харківської області місцезнаходження: пров. Майський від вул. 1-го Травня до вул. Паркової»;
  3. «Капітальний ремонт свердловини № 107-1973, що знаходиться в Харківській  області  Валківському  районі смт.  Ков’яги  вулиця  Харківська»,

та один по водовідведенню «Реконструкція частини каналізаційного колектору від масиву Перемоги до вул. 1 Травня в м. Валки Харківської області».

За підтримки міської ради в 2021 році на придбання насосу на свердловину № 19 водозабірної станції в м. Валки виділені кошти в сумі 114,0 тис. грн., на зазначені вище проєкти були виділені кошти:

- на проєктно-кошторисну документацію капітального ремонту водогону по пров. Майському в сумі 200,0 тис. грн., на виконання робіт заплановано 1900,00 тис. грн.,

- на проєктно-кошторисну документацію нового будівництва водопроводу по вул. Виноградній виділено 200,0 тис. грн., на роботи заплановано 2000,0 тис. грн.;

- на капітальний ремонт свердловини № 107-1973 смт. Ков’яги планується виділити 1400,0 тис. грн.;

- планується виділення коштів на реконструкцію 700 метрів каналізаційного колектору в урочищі Дідова долина: на проєктно-кошторисну документацію 219,0 тис. грн., на виконання робіт 1300,0 тис. грн.

 

Підприємство має плани оновлення та розвитку, кінцевою метою яких є здешевлення вартості робіт із забору та  постачання питної води населенню, а саме:

  • автоматизація та диспетчеризація процесів забору води;
  • відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації енергогенеруючих об’єктів (сонячних батарей);
  • будівництво резервуару питної води об’ємом 1000 м3 на височині для самоплинної подачі води споживачам без електронасосів;
  • зменшення безоплатних втрат води шляхом виявлення несанкціонованого поливу городів за допомогою квадрокоптера та встановлення контрольних лічильників у таких споживачів.

Головною умовою для втілення цих планів у життя є достатнє фінансування. Крім цього, реалії та тенденції, які відбуваються зараз у процесі розбудови інфраструктури Валківскої територіальної громади передбачають на майбутнє приєднання до КП «ВОДА» об’єктів водопостачання сел Сніжків, Сидоренкове, Черемушна, Шарівка та Огульці. Проведення таких приєднань призведе до збільшення обсягів підйому води та необхідності отримання, із врахуванням змін, нового дозволу на спецводокористування.

Директор                                                                 Борис МИРОШНИЧЕНКО

 

06.09.2021 р.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь